Love yourself

Tajusin tänään yhden jutun, pitkän pohdinnan jälkeen; olen itse pahin vihollinen itselleni
Olin ihan normaalisti matikantunnilla kun saatiin kokeet takaisin. Sain "huonomman" numeron kun yleensä, enkä ollut lainkaan tyytyväinen. Pistin äkkiä kokeen laukunpohjalle ja kiroin itselleni pääni sisällä. Mieti kuinka surkea ja huono olen ja miksi en saanut yhtä hyvää numeroa kun vieressä istuva kaveri. Miksi teen tätä itselleni? Ei maailma kaadu siihen. 
Kokeen arvosana on pyörinyt koko päivänajan päässäni, ja olen jo lukemattomia kertoja haukkunut itseni pystyyn, pääni sisällä. Ei kukaan ole sanonut minulle, että; sinun on pakko saada kymppi tästä kokeesta. Miksi asetan itselleni kauheat paineet?
Jos mietitään tätä asiaa toisinpäin, eli kaverini olisi saanut "huonomman" numeron kokeesta, olisinko haukkunut hänet pystyyn sen takia? En tietenkään. Joten miksi tekisin sen itselleni.
Uskon todella siihen että onnellisuus tulee sinä hetkenä kun alat hyväksymään itsesi sellaisenaan kun olet, ja todella rakastat itseäsi. Jos et itse tykkää itsestäsi, niin miksi joku muu tykkäisisi?
Ole itse oma paras kaverisi, ja sano itsellesi että välillä on ihan okei tehdä virheitä. Elämä jatkuu eteenpäin virheistä huolimatta.


4 kommenttia

  1. Voisitko kertoa hieman minkä numeron sait? Alle seiskan vai yli?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sillä ei ole mitään väliä eikä liity tekstin tarkoitukseen mitenkään :)

      Poista
  2. Juuri näin, hienosti sanottu! :) Ja ei se elämä yhteen huonoon numeroon kaadu, ensikerralla paremmin sitten!

    VastaaPoista