Protect your skin

Olen vasta viimeaikoina tajunnut kuinka tärkeää on suojata ihonsa auringolta. On suositeltavaa käyttää kosteusvoidetta jossa on aurinkosuoja vuoden ympäri. Vaikkei ole sitä tyyppiä joka palaa samalla sekunnilla kun astuu ulos aurinkoon, täytyy muistaa että etenkin kasvot ovat jatkuvasti alttiina UV-säteilylle. Olen pitkään etsinyt tuotteita jotka sisältävät korkean suojakerroimmen olematta kuitenkaan tahmeita ja hiostavia. 
Playsuit: Madlady (link), ACO sun lotion (link) & aftersun (link)

Matkustaessani Dubaihin suunnittelen ottavani mukaan korkealla suojalla varustettuja tuotteita. Sain kasan ACOn aurinkotuotteita, joita aion matkan aikana testata. Tähän mennessä olen testannut heidän säväyttävää CC voidetta (link) ja mattapintaista kosteusvoidetta (link) ja olen ollut molempiin todella tyytyväinen. Tuntuu hyvältä että olen löytänyt toimivat tuotteet jotka suojaavat minua auringon aiheuttamilta vaaroilta. 
Monet kuitenkin käyttävät aurinkovoiteita väärin, joten pitäkää nämä aina mielessä:

- Aurinkorasvan kuuluu levittää jo ennen rannalle menoa. Aurinkovoide tarvitsee noin parikymmentä minuuttia aikaa imeytyä ennen kun se tehoaa täysin.
- Rasvaa saa päivän mittaan levittää useamman kerran. Helteellä tulee hikoiltua sen verran että aurinkorasva ehtii sulata pois, joten on hyvä muistaa kantaa sitä mukana laukussaan.
- Viime kesän rasvat ei välttämättä tehoa samalla tavalla kun viime kesänä. Aurinkorasvoja kannattaa siis päivittää joka kesä.
- Vaikka aurinko ei olisikaan näkyvillä, suuri määrä UV-säteilyä saavuttaa silti ihon!
Ihanaa ja auringontäytteistä kesää!

Ei kommentteja